Mainosbanneri

Colby Covington jättää UFC:n keskittyäkseen painiin – paluu mahdollinen

Entinen UFC:n välisarjan väliaikainen mestari Colby Covington on ilmoittanut vetäytyvänsä MMA-otteluista keskittyäkseen täysipainoisesti painiin. Covington, joka kohtaa Chris Weidmanin lauantaina RAF 09 -tapahtuman yhteisottelussa Dallasissa, ei sulje pois mahdollisuutta palata UFC:hen tulevaisuudessa.

Colby Covington on vahvistanut vetäytymisensä UFC:stä ja kertonut päätöksen taustalla olevan halun omistautua täysin painille, joka on hänen ensirakkautensa. Covingtonin mukaan hänellä oli hyvä keskustelu UFC:n Hunter Campbellin kanssa, jossa käytiin läpi hänen uransa saavutuksia ja tulevaisuuden suunnitelmia. Covington ilmaisi kiitollisuutensa UFC:lle ja sen mahdollistamille uramahdollisuuksille, mutta totesi olevansa valmis siirtymään eteenpäin ja keskittymään painiin.

Vaikka Covington on ilmoittanut vetäytymisestään, hän ei sulje pois mahdollisuutta palata kehään. Hän painotti, että jos hän joskus palaa MMA-otteluihin, se tapahtuu UFC:ssä. Covingtonin mukaan hänen uransa jatkuminen MMA:ssa on ”50-50”, ja hän uskoo, että hänellä on vielä paljon annettavaa lajille. Hän kuitenkin luottaa tulevaisuutensa olevan Jumalan käsissä ja aikoo seurata tätä polkua.

Covingtonin päätös keskittyä painiin avaa mahdollisuuksia kohdata muiden huippupainijoiden, kuten Kamaru Usmanin ja Khamzat Chimaevin, kanssa. Hänen mukaansa UFC:n ilmoitus helpottaa joidenkin näiden otteluiden toteutumista, kun hän voi keskittyä täysin painiin ilman UFC:n asettamia rajoituksia.

Lähde: Colby Covington explains UFC retirement, '50-50' on future return