UFC:n nouseva raskassarjan tähti Josh Hokit herätti kohua White Housessa järjestetyssä ottelussa. Kamppailun jälkeiset kommentit Michelle Obamasta saivat UFC-analyytikko Daniel Cormierin tuomitsemaan Hokitin käytöksen.
Josh Hokit jatkoi voittoputkeaan pysäyttämällä UFC:n kaikkien aikojen tyrmäyskuninkaan Derrick Lewisin teknisellä tyrmäyksellä toisessa erässä. Hokitin voitto nosti hänet MMA Junkien raskassarjan rankingissa kuudenneksi. Ottelun jälkeiset kommentit entisestä Yhdysvaltain ensimmäisestä naisesta Michelle Obamasta kuitenkin herättivät laajaa paheksuntaa. Hokitin kommentti sai osakseen kritiikkiä erityisesti UFC:n lähetyksissä kommentoivalta Daniel Cormierilta, joka kuvaili Hokitin käytöstä ”tylsäksi” ja kertoi inhoavansa Obamasta tehtyä huomautusta.
Hokit puolustautui sanomalla, että kyseessä on kaksinaismoralismi. Dana White, UFC:n puheenjohtaja, tuomitsi myös kommentin, mutta korosti samalla sananvapauden merkitystä. Hokitin lausunto jakoi mielipiteitä, ja se sai erityisesti MAGA-yleisön naurun puolelleen, mutta monet muut pitivät sitä mauttomana. Cormierin kritiikki korostaa, kuinka tärkeää on säilyttää kunnioitus myös vapaaottelussa, jossa sananvapaus ja huumori voivat joskus kohdata rajojaan.
Lähde: Cormier takes aim at 'lame as f*ck' Josh Hokit after UFC White House