Josh Hokit herätti voimakkaita reaktioita voitettuaan Derrick Lewisin raskassarjan ottelussa. Hokit teki kohua herättäneitä kommentteja Michelle Obamasta, mikä sai aikaan vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Josh Hokit voitti Derrick Lewisin toisessa erässä teknisellä tyrmäyksellä UFC:n White House -tapahtumassa. Voiton jälkeen Hokit kiitti ensin Trumpia tapahtuman järjestämisestä ja mainitsi ”pelastajansa”. Sen jälkeen hän teki kiistanalaisen kommentin Michelle Obamasta, mikä herätti närkästystä. UFC:n toimitusjohtaja Dana White ilmaisi vastustavansa Hokitin kommentteja, mutta ei ole aiemmin asettanut sanktioita vastaavista lausunnoista. Hokitin kommentit saivat aikaan laajaa keskustelua sosiaalisessa mediassa, ja monet ilmaisivat paheksuntansa.
Ottelussa Hokit hallitsi Lewisiä voimakkailla yhdistelmillä, mikä johti Lewisin kaatumiseen alle kahdessa erässä. Hokitin voitto paransi hänen ottelutilastojaan lukemiin 10-0. Vaikka Hokit sai buuauksia yleisöltä sekä ennen ottelua että sen jälkeen, hänen kommenttinsa Michelle Obamasta nousivat suurimmaksi puheenaiheeksi tapahtuman jälkeen.
Lähde: Josh Hokit's Michelle Obama comment at UFC White House sparks outrage